Mladí lidé většinou když něco objeví, tak se z toho velmi rychle stane trend doby, protože tím, jak jsou rozšířené sociální sítě si to mohou mezi sebou rozeslat a sdílet, tím pádem to uvidí hodně lidí a rozšíří se to mezi ně. Takto funguje šíření nových věcí u mladých lidí. Bývá to tak naprosto s čímkoliv, na co si jen vzpomenete. Bývá to například móda, kdy někdo začne něco nosit a stane se to virální, většinou se to tak stává na sociálních sítích známých osobností, které jsou mladé a krásné a lidi chtějí být jako ony. Takto rychle se třeba rozšíří i styl oblékání, který daná osoba má a už to jede. Každý mladý člověk vypadá jako daná osoba, nebo alespoň každý druhý. Ano, takhle to doopravdy je.
Tímto způsobem se může šířit prakticky cokoliv, například i různé vychytávky, nebo třeba jídlo, co si mladí lidé vaří. Možná díky tomu umí mladí lidé vařit, protože to vše vidí na sociálních sítích a chtějí to vyzkoušet. Například se na sociálních sítích šíří i značky, které si pak lidé mnohem více kupují. Navíc mládež je snadno ovlivnitelná a je to velmi snadná skupina, kterou má daná značka zaujmout. Pokud je to barevné a je to něco zrovna in, tak značka dost snadno může získat zákazníky z řad mladých lidí, konkrétně teenagerů, kteří se neustále snaží vypadat jako jejich idoly. Idoly nemusí být ani z řad známých a slavných osobností, stačí jen, aby se daný mladý člověk snažil vypadat jako jeho kamarád, který zrovna slavnou osobnost sleduje. Tímto způsobem se to také může šířit.
Jedna dost rozšířená věc v dnešní době mezi mladými je kratom. Určitě jste o něm slyšeli a dost možná váš potomek takový kratom používá. Vy ale vůbec nemusíte tušit, co to vlastně je. Je smutné, že tyto látky používají i lidé mladší osmnácti let. Kratom je konkrétně strom z čeledi kávovníků a jeho hlavní účinek, díky kterému ho mladí používají je takzvané nakopnutí. Slouží na podobné účely jako káva, jen je trochu silnější a není to klasické nakopnutí, které máme u kávy.