Pokud se někdo věnuje podnikání, potřebuje k tomu mimo spousty jiných věcí i místo, kde by takovouto činnost provozoval. Tedy je zapotřebí mít nějaké to místo, kde by firma sídlila.
Jistě, taková provozovna by se mohla nastěhovat do lecjakého objektu, který má čtyři stěny a střechu, a vlastně ani tolik stěn by teoreticky třeba být nemuselo a dotyčnému by tu mohlo pršet na hlavu, ale jak si jistě lehce domyslíte, nebylo by to určitě ideální řešení. A to nejenom proto, že ne všude by bylo provozování živnosti dostatečně příjemnou záležitostí.
Sídlo firmy totiž musí také reprezentovat. Ten, kdo by vystavoval svým zákazníkům na odiv polorozpadlou ruinu a pak se je pokusil přesvědčit o dokonalosti své nabídky, logicky nemá mnoho nadějí na úspěch.
A proto ti, kdo potřebují ke své provozovně ještě nějakou tu lepší ‚fasádu‘, případně kdo dosud žádné vlastní sídlo nemají, využívají nejednou i pronájem sídla společnosti. Tedy pořizují si takzvaně virtuální sídlo. Kde oficiálně podnikají, ačkoliv tu nepodnikají.
Jde tu prostě o službu spočívající v tom, že člověk získá za úplatu atraktivní adresu v Ostravě. A nezíská jenom adresu pro svoje podnikání, nýbrž i další služby, jichž může využívat, jako jsou příjem a přeposílání zásilek nebo každodenní informování o jejich převzetí, kontakty s klienty na recepci, parkování před budovou, možnost používat tu čtyři hodiny kancelář zdarma a poté si ji případně i pronajímat na příznivý hodinový poplatek.
Člověk tak může fakticky pracovat tam, kde chce, a zároveň mít sídlo i na místě, jež má renomé, a to aniž by si nezbytně vydržoval nějaké to reprezentativní sídlo navíc. Nehledě na to, že by určitě objektů na dobré adrese nebylo tolik, aby uspokojily svým počtem všechny zájemce. Zatímco mít virtuální sídlo je dostupné a je to hračka. Každý ho může mít třeba ještě v den, kdy se podepíše smlouva, a za podnikatele sídlící v Ostravě tu vyřídí i běhání po úřadech, které s takovým sídlem souvisí.